Op zaterdag 20 juni reisden maar liefst 16 synchroonzwemsters van de Dokkelaers af naar Maastricht voor de recreatieve uitvoeringswedstrijd. Ondanks de hoge temperaturen wisten de zwemsters er een grandioos succes van te maken.

Adeline, Elin, Fenne en Lotte trapten de wedstrijd af. Voor een groot deel van deze jonge groep was het hun allereerste wedstrijd. Hoewel dit best wel spannend was, wisten zij te stralen. Dit leverde voor hen een mooie 8e plaats op.

Loes, Loïs en Mahsuri waren daarna aan de beurt.. Deze meiden hebben laten zien hoe sterk zij om kunnen gaan met een tegenslag. Want toen zij goed op weg waren met hun uitvoering, luidde ineens het brandalarm… Even schrikken, maar gelukkig loos alarm. In de herkansing zwommen zij onder luid applaus ontzettend sterk en daarmee behaalden zij een gouden medaille.

Ella en Tamya mochten vervolgens aantreden voor hun uitvoering. Op de feestelijke muziek ‘Fiësta’ maakten zij er een feestje van in het bad. Zij zwommen een mooie uitvoering en mochten dan ook het podium betreden. Zij behaalden een 3e plaats.

Isa en Nina konden hierna het bad induiken. Zij hebben hard getraind op hun uitvoering in het thema Girls en lieten een prachtige uitvoering zien waar zij trots op terug kunnen kijken. Dit leverde hen een knappe 4e plaats op.

Jalou was de volgende die namens de Dokkelaers het publiek en de jury mocht betoveren. Zij zwom voor het eerst een solo. Zeker spannend om in je eentje te zwemmen, maar Jalou deed dit zichtbaar met veel plezier. Met haar stralende lach behaalde zij een mooi resultaat: een zilveren medaille.

De juniorenploeg mocht tot slot verschijnen aan de start. Na lang wachten in de warme zwemzaal doken Eline, Lynn, Nienke en Tessa met veel plezier het verfrissende water in. Op hun muziek met een Frans tintje lieten zij hun charmes zien. Hiermee behaalden ook zij een podiumplek, een mooie 2e plaats.

Wat een dag!

Tussen de wedstrijd door werd ook de laptop nog even opengeklapt om met zijn allen via de livestream te kijken naar clubgenoten Ize en Liselot. Zij zwommen samen met het Nationaal Jeugdteam bij de Primorje Cup in Kroatië. Ize en Liselot straalden en kunnen terugkijken op een prachtige ervaring.

Wat een succesvolle en gezellige dag was het weer voor de synchroonzwemsters van De Dokkelaers! Alle zwemsters keerden met een mooie herinneringsmedaille weer huiswaarts.

Synchroonzwemgala

Zondag 28 juni vanaf 15.00 uur zijn alle synchroonzwemsters van De Dokkelaers bij zwembad De Roodloop in Hilvarenbeek te bewonderen tijdens het synchroonzwemgala Cirque Aquatic. Tickets kosten € 6,- en zijn te bestellen via e-mail: synchroonzwemmen@dokkelaers.nl.

We zien je graag dan!