De afgelopen maanden hoort HOI Werkt steeds vaker dat er klachten zijn over sportcentrum De Roodloop. Zo zouden kinderen nog maar een keer per twee weken zwemles krijgen en kunnen ouders hun kinderen niet meer aanmelden. Ook komt het regelmatig voor dat activiteiten niet doorgaan en dat het sportcentrum onverwacht is gesloten. Verder zouden de tarieven voor het gebruik van zwembad en sporthal veel hoger liggen dan in omliggende gemeentes. HOI Werkt vindt het belangrijk dat inwoners van Hilvarenbeek goed en veilig kunnen sporten. Daarom verzamelt HOI Werkt de klachten. Doel hiervan is na te gaan of de exploitant nog voldoet aan de afspraken die in 2018 met de gemeente zijn gemaakt.
Vragen aan college
In de raadsvergadering van juli heeft HOI Werkt-raadslid Bart Elbers al vragen gesteld aan het college. Zo wil HOI Werkt weten of de klachten bij het college bekend zijn en of er met regelmaat met de exploitant wordt geƫvalueerd. Verder wil HOI Werkt weten waarom er toch een bijdrage aan de exploitatie wordt betaald terwijl Laco in 2018 heeft aangegeven voor tien jaar af te zien van deze bijdrage.
De bouw van De Roodloop kostte Hilvarenbeek 7 miljoen euro. De meerderheid van de gemeenteraad besloot destijds de exploitatie een-op-een te gunnen aan Laco. Na enkele jaren droeg Laco de exploitatie over aan Feel Fit Center onder dezelfde contractuele voorwaarden.
Melden via posters en site
Bij de inventarisatie van de klachten roept HOI Werkt de hulp in van ouders, bezoekers en verenigingen die gebruik maken van De Roodloop. De komende weken hangt HOI Werkt posters op in de omgeving van het sportcentrum. Via een QR-code kan een bezoeker in een paar minuten een vragenlijst invullen. Ook kunnen bezoekers en verenigingen de vragenlijst invullen via www.hoiwerkt.nl of klachten melden via info@hoiwerkt.nl.
HOI Werkt, partij voor eerlijke politiek
Reacties of vragen? Stuur ze naar info@hoiwerkt.nl